„HONDA“ PASAULIS. SVAJONĖS PRASIDEDA
ANKSTYVIEJI METAI
1906
gimė Soichiro Honda
Soichiro Honda gimė kalvio šeimoje, mažame kaimelyje prie Fudži kalno. Jis žavėjosi mašinomis ir dar būdamas vaikas padėdavo savo tėvui taisyti dviračius jo remonto dirbtuvėse.
1922
ryškios šviesos, didelis miestas
Soichiro Honda baigia mokyklą ir išvyksta į Tokiją mokytis mechaniko amato. Po šešerių metų jis grįžta namo ir atidaro savo dirbtuves.
1937
pirmoji Soichiro Honda įmonė
Soichiro Honda įkūrė stūmoklių žiedų gamybos įmonę „Tokai Seiki“. Įmonė augo, tačiau per karą ji buvo dukart bombarduota ir netrukus dėl kilusio žemės drebėjimo suniokota. Išlikę įmonės griuvėsiai buvo parduoti ir už gautas lėšas įkurta nauja įmonė – „Honda“ techninių tyrimų institutas.
1946
„Honda“ Nr. 1
Po karo Japonijai reikėjo greitų ir pigių mobilumo sprendimų. Soichiro Honda pasiūlė idėją pritaikyti dviračiams rezervinių generatorių variklius. Taip gimė pirmasis „Honda“ modelis. Dabar Soichiro Honda užduotis buvo patenkinti šių transporto priemonių paklausą.
1947
„Honda Type A“
Originalus mopedas buvo tobulinamas toliau. Jis buvo gerai apgalvotas, stilingas ir populiarus. Per kelis mėnesius „Honda“ sukonstruotas variklis jau buvo gaminamas pirmojoje jos gamybos linijoje.
1948
įkuriama „Honda Motor Company“
Soichiro Honda priima verslo partnerį Takeo Fujisawa, su kuriuo įkuria naują įmonę. Soichiro Honda buvo produktų kūrėjas, o Takeo Fujisawa jį papildė praktiniais verslo įgūdžiais. Įmonėje dirbo 34 darbuotojai, kuriuos vienijo viena bendra svajonė.
1949
pirmas naujas „Honda“ modelis
Pirmasis nuo pradžių iki galo sukurtas ir pagamintas „Honda“ motociklas buvo atitinkamai ir pavadintas – „Dream D-Type“.
SPARTUS AUGIMAS IR PLĖTRA VISAME PASAULYJE
1955
išsiveržimas į priekį
„Honda“ tapo didžiausiu motociklų prekės ženklu Japonijoje. Šiandien „Honda“ yra didžiausia motociklų gamintoja pasaulyje, turinti gamyklas visuose regionuose.
1956
mąstyti globaliai, veikti lokaliai
Išgryninami idealai, kuriais grindžiama ir dabartinė „Honda“ veikla. Įtvirtintas įmonės principas: „Laikydamiesi globalios vizijos, mes siekiame tiekti aukščiausios kokybės produktus už prieinamą kainą, kad pateisintume visų pasaulio klientų lūkesčius.“
1958
superžvaigždės gimimas
„Honda Super Cub“ – paprastas ir prieinamas motociklas, sukurtas viso pasaulio rinkoms. Jis puikus ne tik dėl vardo – jo tiesioginiai įpėdiniai gaminami iki šiol. Dėl ypač prieinamos kainos plačiajai visuomenei „Super Cub“ tapo perkamiausia transporto priemone. Galbūt net svarbiausia?
1959
amerikietiška svajonė
Didžiausias pasaulyje motociklų prekės ženklas pirmą kartą pasirodo užsienio rinkoje – JAV. Los Andžele įkuriamas „American Honda Motor Co. Inc.“ padalinys.
PERGALĖS SKONIS
1960
svajonių tyrimai
Ikuriama „Honda Motor Co. Ltd“ dukterinė įmonė – specializuotas „Honda“ tyrimų ir plėtros centras. Jį galima pavadinti Soichiro Honda svajonių gamykla.
1961
TT triumfas
Kaip teigė Soichiro, sėkmę sudaro 99 proc. nesėkmių. Mūsų debiutas TT lenktynėse Meno saloje buvo nesėkmingas, tačiau mes nepasidavėme. Po dviejų metų grįžome, kad dominuotume. Pirmą kartą mėgavomės sėkme lenktynėse tarptautiniu lygiu ir tuo neapsiribojome: 1965 m. mes taip pat laimėjome F1 „Grand Prix“ lenktynes.
1962
pasaulinė gamyba
Po sėkmingo TT modelio pasirodymo mes atidarėme savo pirmąją gamyklą užsienyje – Belgijos mieste Alste, kad patenkintume augančią savo motociklų paklausą. Europoje gaminame ilgiau nei gali atrodyti.
1963
nuo dviejų iki keturių ratų
„Honda“ pradeda prekiauti lengvaisiais ir komerciniais automobiliais. Populiarumo susilaukė tvirtas T360 minikrautuvas. Dinamiškas sportinis automobilis S500 buvo tiesiog svaiginamai patrauklus.
1964
ambicingi „Honda“ tikslai lenktynių trasoje
Praėjus metams po įsiveržimo į automobilių pramonę, „Honda“ žengė drąsų žingsnį į automobilių lenktynių pasaulį. Sprendimas pradėti savo važiuoklių ir variklių gamybą netrukus pasiteisino: 1965 m. Meksikoje Richie Gintheris iškovojo mums pirmąją pergalę.
1967
mažasis „Honda“ stebuklas
Dailus ir sumanus. Miesto automobilis N360 su sklandžiai dirbančiu, oru aušinamu varikliu atverčia pirmąjį „Honda“ keleivinių automobilių sėkmės istorijos puslapį.
INTENSYVUS DEŠIMTMETIS
1972
tinkamas automobilis tinkamu laiku
Kompaktiškas, priekiniais ratais varomas „Civic“ buvo idealus aštuntojo dešimtmečio automobilis. 10 šio modelio kartų ir 24 mln. parduotų vienetų – jis vis dar yra toks pat svarbus ir populiarus.
1973
„Honda“ įkūrėjai išeina į pensiją
Po 25 vadovavimo metų „Honda“ įkūrėjai Soichiro Honda ir Takeo Fujisawa išeina į pensiją, likdami tik patarėjais direktorių valdyboje. Soichiro Honda išliko aktyvus savo įmonės stebėtojas iki pat savo mirties 1991 m.
1975
ekologiškumo standartas
Šiaurės Amerikoje mes pristatėme įspūdingą CVCC variklį. Dėl itin efektyvaus degimo ciklo šis variklis pranoko aukštus naujus aplinkosaugos reikalavimus net nenaudojant katalizatoriaus. Tai buvo sensacija.
1976
augimas
Pristatytas pirmasis „Honda“ vidutinio dydžio automobilis „Accord“. Iš pradžių buvo siūlomas ketverių durų sedanas ir trejų durų hečbekas. Vėliau pasirodė penkerių durų hečbekas ir kupė versija „Prelude“.
1979
tiltų tiesimas
„Honda“ užmezga 15 metų trukusios sėkmingos partnerystės ryšius su BL, kad galėtų dalytis bendromis technologijomis ir kartu kurti bei gaminti automobilius Europoje. Vėliau buvo ir kitų partnerių, tačiau mes didžiuojamės savo nepriklausomybe ir bekompromisiu originaliu mąstymu.
AUKŠTŲJŲ TECHNOLOGIJŲ DEŠIMTMETIS
1981
žemėlapyje
Ar žinojote, kad „Honda“ išrado pirmąją pasaulyje automobilių navigacijos sistemą su žemėlapiais? „Honda Electro Gyrocator“ moduliai „Accord“ automobiliuose Japonijos rinkoje buvo siūlomi dar likus daugiau nei 10 metų iki GPS palydovinės navigacijos sistemų pasirodymo.
1982
gyvenimas Amerikoje
1979 m. „Honda“ pradėjo motociklų gamybą JAV. 1982 m. „Honda“ tapo pirmuoju japonų prekės ženklu, siejamu su automobilių gamyba JAV. Vėliau Ohajuje įkurtos gamyklos pajėgumus papildė gamyklos Kanadoje ir Meksikoje.
1986
legenda
Pirmojo „Honda“ prabangaus automobilio ir naujojo prekės ženklo „Acura“, su kuriuo jis pasirodo JAV rinkoje, premjera. Taigi „Honda“ tapo pirmąja japonų automobilių gamintoja, atvėrusia atskirą prabangių automobilių nišą.
1988
„Honda“ F1 meistriškumo klasė
Nei iki tol, nei vėliau niekam nepavyko iškovoti tiek pergalių F1 lenktynėse, kiek tą sezoną. „McLaren-Honda“ laimėjo 15 iš 16 lenktynių, komanda pelnė konstruktorių čempionato nugalėtojos titulą, Ayrtonas Senna 1988 m. tapo F1 pasaulio čempionu, o jo partneris Alainas Prostas užėmė antrąją vietą. Kodėl ne 16 iš 16? Na, niekas nėra tobulas...
1989
NEPRIEKAIŠTINGA VTEC SISTEMA
SUKURDAMA VTEC SISTEMĄ, „HONDA“ PARODĖ, KAIP PASIEKTI DIDESNĘ VARIKLIO GALIĄ IR EKONOMIJĄ.
LEGENDŲ DEŠIMTMETIS
1990
SUPERŽVAIGŽDĖ
NOVATORIŠKAS NSX MODELIS. PIRMOJI „HONDA“ SUPERŽVAIGŽDĖ SUKĖLĖ SĄMYŠĮ IŠSKIRTINIŲ TECHNINIŲ CHARAKTERISTIKŲ AUTOMOBILIŲ SEGMENTE.
1992
pagaminta Europoje
Europoje duris atveria dvi naujos „Honda“ gamyklos. Svindono gamykloje (JK) gaminami „Accord“ automobiliai, o Gebzėje (Turkija) pradedama „Civic“ gamyba. Šiandien Svindonas yra tapęs pasauliniu penkerių durų „Civic“ hečbekų gamybos centru.
1995
keturių ratų pavara
Pristatomas legendinis „Honda“ modelis – CR-V („Compact Recreational Vehicle“). Novatoriškas kompaktiškas visureigis iškart susilaukė visuotinio pripažinimo ir šiandien yra perkamiausias pasaulyje SUV automobilis. 1999 m. „Honda“ pristatė šiek tiek mažesnį HR-V modelį („High-Riding Vehicle“).
1998
Su gimtadieniu, „Honda“!
Savo pirmojo veiklos penkiasdešimtmečio proga nusprendėme pasidovanoti dovaną. Ar gali būti kas geriau už dvivietį sportinį automobilį? Galingas S2000 šiandien įkūnija originalaus rodsterio S500 dvasią.
1999
žvilgsnis į ateitį
Mūsų inžinieriai yra susitelkę ne tik į praeitį. „Insight“ buvo mūsų pirmasis benzininis elektrinis hibridas, pasižymintis neįtikėtinai mažais CO2 rodikliais. Tai buvo dar viena „Honda“ premjera – pirmasis Europos rinkoje siūlomas hibridinis automobilis.
ROBOTAI IR LENKTYNĖS
2000
ASIMO sveikinasi su pasauliu
Pristatomas pirmasis humanoidinis robotas ASIMO („Advanced Step in Innovative MObility“), tapęs viena garsiausių „Honda“ žvaigždžių.
2001
„R“ reiškia lenktynes
Į Europą atvyksta galingas kompaktiškas hečbekas „Civic Type R“. Jo reputacija ir populiarumas sparčiai auga. Vėliau jis pradedamas eksportuoti visame pasaulyje. Nuo to laiko pasirodė dar trys šio modelio kartos. Paskutinioji debiutavo 2017 m.
2002
prisijungimas prie „Jazz“ klubo
Sumanaus „Jazz“ mažylio premjera. Dėl viduryje įrengto degalų bako atsivėrė daugiau erdvės salone. Išradinga galinių sėdynių sistema „Magic Seats“ – kūrybiška „Honda“ koncepcijos „maksimalus dėmesys žmogui, minimalus mašinai“ interpretacija.
2003
„Honda“ pažanga
Europoje pasirodo „Honda“ TV reklama „Cog“. Tai buvo vienas daugiausia apdovanojimų sulaukusių reklaminių filmukų per visą istoriją. Šioje reklamoje buvo pristatomas naujasis „Accord“ modelis su pirmuoju „Honda“ sukurtu dyzeliniu „i-CTDi“ varikliu.
2006
„Honda“ vandenilinis herojus
„Honda“ inžinieriai jau seniai svajojo apie vandeniliu varomas transporto priemones, kurios neterštų aplinkos ir kurių nereikėtų įkrauti. 2006 m. pasirodęs novatoriškas „FCX Clarity“ buvo tikras proveržis: tai buvo pirmasis vandenilio kuro elementais varomas komercinis automobilis.
ŠIANDIEN
2014
aukšta pozicija
Visame pasaulyje parduotų „Honda“ motociklų ir motorolerių skaičius pasiekė įspūdingą ribą – 300 mln. vnt. Tačiau tai nėra vienintelis toks didžiulis skaičius – vos po metų mes laimėjome 700-ąsias motociklų „Grand-Prix“ lenktynes.
2015
„Honda“ pakyla nuo žemės
Įgyvendinta didžiausia Soichiro Honda svajonė – pirmasis reaktyvinis lėktuvas„HondaJet“ pakyla į dangų. Šešiavietis verslo klasės reaktyvinis lėktuvas, kuris gali nenusileisdamas įveikti didesnį nei 2200 km atstumą ir išvystyti iki 782 km/h greitį, yra greičiausia iki šiol „Honda“ transporto priemonė.
2016
svarbus etapas
Pagaminta 100 mln. „Honda“ automobilių. Ar Soichiro kada svajojo, kad bus pagaminta tiek daug jo vardu pavadintų automobilių?
2017
tolesnė raida ir sportas
„Honda“ pristato naująjį NSX – pažangų superautomobilį, kuris, kaip ir jo pirmtakas, aplenkia savo laiką. Tai hibridinis superautomobilis su V6 benzininiu automobiliu ir trimis elektriniais varikliais. Po kelių mėnesių prie NSX prisijungia naujasis „Civic Type R“. Greitas ir ištobulintas automobilis pasiekė naują rato apvažiavimo rekordą Vokietijos Niurburgringo Šiaurinėje kilpoje.
2018
svajonių kupinas septyniasdešimtmetis
„Honda“ švenčia 70-ąjį jubiliejų. Iki šiol nueitas ilgas ir įdomus kelias. Kur toliau mus nuves kiti 70 metų?
PRAEITIS
Mes didžiuojamės savo istorija. Sužinokite, kaip mūsų įkūrėjui Soichiro Honda pavyko pasiekti tai, ką turime šiandien.
DABARTIS
Susipažinkite su „Honda“ pasauliu ir jos veikla Europoje, sužinokite, kas mus įkvepia.
ATEITIS
Į kokius kitus tolius mus nuskraidins mūsų svajonės? Pažiūrėkite, kaip atrodys „Honda“ automobiliai ateityje.