PRAEITIS
PRAEITIS
„HONDA“ PASAULIS. „HONDA“ LENKTYNIŲ ŽVAIGŽDĖS
GALIMYBIŲ BANDYMAS
„Honda“ varžosi dėl pirmosios vietos
Soichiro Honda patiko lenktynės. XX a. ketvirtajame dešimtmetyje jis dalyvavo lenktynėse su savo broliu, vairuodamas paties modifikuotą „Ford“. 1949 m., netrukus po „Honda“ bendrovės įkūrimo, mes dalyvavome motociklų lenktynėse ir greitai iškovojome keletą garsių pergalių. Soichiro Honda tuo neapsiribojo: jis buvo išsikėlęs ambicingą tikslą laimėti čempiono titulą su savo paties sukurtu automobiliu, įskaitant variklį ir važiuoklę. Pirmieji žingsniai įgyvendinant šią svajonę buvo žengti 1964 m. prestižiškiausiose F1 automobilių lenktynėse.
„Honda“ tapo F1 lenktynių nugalėtoja
Pirmą kartą 1964 m. Vokietijos „Grand Prix“ pasirodęs „Honda“ bolidas RA271 su kiekvienomis lenktynėmis tampa vis konkurencingesnis. Atrodė, kad 1965 m. sezono lenktynėse buvo lemta patirti daugiau nuosmukių nei pakilimų, kol Richie Gintheris su RA272 iškovojo mums pirmąją pergalę Meksikoje. Praėjus metams po komandos debiuto, Soichiro Honda svajonė virto tikrove.
Čempiono pasirodymas
1967 m. komandai atstovavęs pasaulio čempionas Johnas Surteesas iškovojo nepamirštamą pergalę Italijos „Grand Prix“ lenktynėse su naujuoju RA300. Įrašiusi „Honda“ vardą į automobilių sporto šlovės olimpą, komanda po 1968 m. sezono pasitraukė iš automobilių lenktynių arenos, savo jėgas sutelkdama į keliams skirtų naujų automobilių kūrimą.
PRAKTIKA
SOICHIRO HONDA NEGALĖJO SĖDĖTI SUDĖJĘS RANKŲ IR STEBĖTI. JIS NORĖJO MATYTI IR PATIRTI, KAIP PILDOSI JO SVAJONĖS LENKTYNIŲ TRASOJE.
SĖKMĖS FORMULĖS PAIEŠKOS
Mūsų aukso amžius
1983 m., po 15 metų pertraukos, mes grįžome į F1 lenktynių trasą kaip variklių tiekėjai. Paskutinėse šio sezono lenktynėse Keke Rosbergo pilotuojamas „Williams Honda“ bolidas užėmė penktąją vietą. Po metų Rosbergas iškovojo mums pergalę pirmosiose turbininių variklių eros lenktynėse. 1987 m. su „Williams“ bolidą pilotavusiu Nelsonu Piquet mes laimėjome pirmąjį F1 pasaulio čempionatą. Be to, savo varikliais mes aprūpinome „Lotus“ komandą, kuriai atstovavo daug vilčių teikiantis pilotas Ayrtonas Senna. Tais metais automobiliai su „Honda“ varikliais Didžiosios Britanijos „Grand Prix“ lenktynėse laimėjo pirmąją, antrąją, trečiąją ir ketvirtąją vietas!
„Honda“ dominuoja F1 lenktynėse
1988 m. pradėjome bendradarbiauti su „McLaren“ ir laimėjome 15 iš 16 lenktynių, iškovodami čempionų titulą su Ayrtonu Senna. 1989 m. Alainas Prostas su „McLaren Honda“ laimėjo čempionatą, o 1990 ir 1991 m. Ayrtonas Senna su mūsų varikliais iškovojo daugiau titulų. Mes buvome tiesiog neprilygstami.
„HONDA“ AUTOMOBILIŲ LENKTYNĖSE
„Earth Dream“ varikliai.
Su „McLaren-Honda“ komandai iškovota Gerhardo Bergerio pergale paskutinėse 1992 m. sezono lenktynėse – Australijos „Grand Prix“ – baigėsi mūsų antrasis F1 etapas. Mes dalyvavome ir kitų sezonų lenktynėse kartu su savo partneriu „Mugen Motorsports“, tačiau sumažinę pajėgumus.
Grįžimas ant aukščiausios laimėtojų pakylos
Artėjant naujajam šimtmečiui, mes ketinome grįžti į lenktynių trasą su savo automobiliu, tačiau galiausiai nusprendėme nuo 2000 m. BAR komandai tiekti savo variklius. 2004 m. užėmėme antrąją vietą, o 2006 m. komanda, dabar pavadinta „Honda F1 Racing“, laimėjo Vengrijos „Grand Prix“. Tai buvo pirmosios Jensono Buttono laimėtos „Formulės 1“ lenktynės. 2007 m. startavo mūsų variklių programa „Earth Dreams“. Rezultatai iš pradžių buvo prasti, tačiau vadovaujant Rossui Brawnui mes padarėme didelę pažangą. Kilus pasaulinei ekonomikos krizei, mes pasitraukėme iš F1 lenktynių ir susikoncentravome į pagrindinę savo veiklą.
Jensonas Buttonas tampa F1 čempionu
Rossas Brawnas ir komandos vadovas Nickas Fry įsigijo „Brackley“ komandą ir, padedant „Honda“, sukūrė naują automobilį prasidedančiam 2009 m. sezonui. Dabar „Brawn GP“ pavadinta komanda su Jensonu Buttonu priešakyje ne tik laimėjo šešias iš pirmųjų septynių lenktynių, bet ir varžėsi dėl piloto bei konstruktoriaus titulo.
GARBĖS PAKYLA
GRĮŽIMAS Į SAVO STICHIJĄ
Nes lenktynės verčia tobulėti.
„Honda“ negali ilgai likti nuošalyje lenktynių. Susigundę galimybe įgyti neįkainojamos patirties „Formulės-1“ lenktynėse prasidėjus pažangių hibridinių bolidų erai, 2015 m. mes grįžome į „Formulės-1“ čempionatą, ir vėl su „McLaren“ komandos važiuokle.
Iššūkis priimtas
Tai buvo krikštas ugnimi. Soichiro Honda yra sakęs, jog „sėkmę sudaro 99 proc. nesėkmių“. Pastaraisiais metais mes su kaupu patyrėme įvairių sunkumų. Tačiau mūsų variklis tampa vis greitesnis. 2018 m. suvieniję jėgas su nauja ambicinga komanda „Toro Rosso“, mes tikimės turnyrinėje lentelėje pakilti į aukštesnes pozicijas.
FINIŠO LINIJA NIEKUOMET NEREIŠKIA PABAIGOS
Nuo lenktynių trasos iki kelių
Sakoma, kad lenktynės verčia tobulėti. „Honda“ tai ypač taikytina. Viską, ką išmokstame lenktynių trasoje, pritaikome savo keliams skirtuose automobiliuose. Lenktynių trasa yra mūsų automobilių bandymų laboratorija.